(İHA) - İhlas Haber Ajansı | Haber Girişi: 07.03.2007 - 23:00, Güncelleme: 07.03.2007 - 23:00

Andıç'ta yer alan yayın organları

 

Andıç'ta yer alan yayın organları

Nokta dergisinin ortaya çıkardığı Genelkurmay'a ait ikinci andaç olayında takibi yapılan yayın organları ve bu kuruluşlarda çalışan bazı isimlere özel vurgu yapıldı.
26 Kasim 2006 tarihli andıç, EK-A'da genel yayın politikalarını ele aldığı yayın kuruluşları hak­kında şu sonuçlara varıyor: "Radikal Gazetesi: Akreditasyonunun de­vam etmesiyle birlikte, gazetenin TSK karşıtı yazarları Hasan Celal Güzel, Murat Belge, Yıl­dırım Türker ve Nuray Mert'in TSK'nın basına açık faaliyetlerine davet edilmemesini, Takvim : Akreditasyonunun devam etme­siyle birlikte, gazetenin TSK karşıtı yazarların­dan Nazlı Ilıcak'ın TSK'nın basına açık faali­yetlerine davet edilmemesini, Halka ve Olaylara Tercüman: Yeni yapılan­ma süreci nedeniyle bir müddet izlenmesini, akreditasyonunun devamı ya da iptali konu­sunda karar verilmesini, SKYTürk: Akreditasyonunun devam etme­siyle birlikte, TSK karşıtı gazeteci-yazar Nihat Genç'in TSK'nın basına açık faaliyetlerine da­vet edilmemesini, Star Gazetesi: Yeni yapılanma süreci nede­niyle bir müddet izlenmesini, akredite duru­munun bir müddet askıya alınmasını, Jane's Defense Weekly Dergisi: Derginin akreditasyonunun devamını, Türkiye temsilcisi Lale Sarıibrahimoğlu'nun TSK'nın basına açık faaliyetlerine davet edilmemesini, News Coorparation (TGRT): Yeni yapılanma sureti nedeniyle bir müddet izlenmesini mü­teakip akreditasyonunun devamı ya da iptali konusunda karar verilmesini, Haber Türk TV: Akreditasyonunun devam etmesiyle birlikte, kanalda zaman zaman TSK karşıtı görüşlere yer veren gazeteciler Erol Mütercimler ve Ufuk Güldemir'in TSK'nın basına açık faaliyetlerine davet edilmemesini, Kanal Türk TV: Tuncay Özkan'ın TSK'nın ba­sına açık faaliyetlerine davet edilmemesini ve kanalın bir müddet izlenmesini müteakip akreditasvonunun devamı ya da iptaline karar verilmesini, tensip ve emirlerinize arz ederim."   Kanaltürk'ü kim yaktı? Şu sıralarda Maliye Bakanlığı'nca denetime tâbi tutulunca Tuncay Özkan'ın "Benim değil arkadaşlarımın" dediği Kanaltürk'ün uğra­dığı bu muamele, elbette şaşırtıcı. Uygulama­nın gerekçesi, Ekim 2006 tarihli bir başka an-dıçta açıklanıyor. Kanaltürk'ün gerçekte kime ait olduğu bilgisi de cabası: "Kanaltürk: Gazeteci Sevimcan Kaval (Doğ­rusu Kerimcan Kamal olacak- Nokta), Havva Uslu'nun sahipliğinde görünen ancak Tuncay Özkan'ın gizli sahipliğinde yayın yapan bir ha­ber kanalıdır. Kanalın yayın akışında Cüneyt Arcayürek ve Tuncay Özkan tarafından sunu­lan 'Politika Durağı' (...) öne çıkmaktadır.   Özellikle Politika Durağı adlı programın 17 Ey­lül 2005,18 Kasım 2005 ve 04 Kasım 2006 ta­rihli yayınları işlem yapılmak üzere Adli Mü­şavirliğe gönderilmiş olup Adli Müşavirlikçe yapılan inceleme neticesinde yapılan ağır eleştirilerin suç teşkil etmediği sonucuna va­rılmıştır.   "Şişli Cumhuriyet Başsavcılığı, Kanaltürk te­levizyonunda 16 Nisan 2006'da yayınlanan Politika Durağı adlı programda eski Genelkur­may Başkanı Hilmi Özkök'ün bir demecini yo­rumlayan Cüneyt Arcayürek ve Tuncay Özkan ile program müdürü Adnan Bulut hakkında Türk askerini aşağıladıkları gerekçesiyle dava açmıştır." NOKTA
Nokta dergisinin ortaya çıkardığı Genelkurmay'a ait ikinci andaç olayında takibi yapılan yayın organları ve bu kuruluşlarda çalışan bazı isimlere özel vurgu yapıldı.
26 Kasim 2006 tarihli andıç, EK-A'da genel yayın politikalarını ele aldığı yayın kuruluşları hak­kında şu sonuçlara varıyor:

"Radikal Gazetesi: Akreditasyonunun de­vam etmesiyle birlikte, gazetenin TSK karşıtı yazarları Hasan Celal Güzel, Murat Belge, Yıl­dırım Türker ve Nuray Mert'in TSK'nın basına açık faaliyetlerine davet edilmemesini,

Takvim : Akreditasyonunun devam etme­siyle birlikte, gazetenin TSK karşıtı yazarların­dan Nazlı Ilıcak'ın TSK'nın basına açık faali­yetlerine davet edilmemesini,

Halka ve Olaylara Tercüman: Yeni yapılan­ma süreci nedeniyle bir müddet izlenmesini, akreditasyonunun devamı ya da iptali konu­sunda karar verilmesini,

SKYTürk: Akreditasyonunun devam etme­siyle birlikte, TSK karşıtı gazeteci-yazar Nihat Genç'in TSK'nın basına açık faaliyetlerine da­vet edilmemesini,

Star Gazetesi: Yeni yapılanma süreci nede­niyle bir müddet izlenmesini, akredite duru­munun bir müddet askıya alınmasını,

Jane's Defense Weekly Dergisi: Derginin akreditasyonunun devamını, Türkiye temsilcisi Lale Sarıibrahimoğlu'nun TSK'nın basına açık faaliyetlerine davet edilmemesini,

News Coorparation (TGRT): Yeni yapılanma sureti nedeniyle bir müddet izlenmesini mü­teakip akreditasyonunun devamı ya da iptali konusunda karar verilmesini,

Haber Türk TV: Akreditasyonunun devam etmesiyle birlikte, kanalda zaman zaman TSK karşıtı görüşlere yer veren gazeteciler Erol Mütercimler ve Ufuk Güldemir'in TSK'nın basına açık faaliyetlerine davet edilmemesini,

Kanal Türk TV: Tuncay Özkan'ın TSK'nın ba­sına açık faaliyetlerine davet edilmemesini ve kanalın bir müddet izlenmesini müteakip akreditasvonunun devamı ya da iptaline karar verilmesini, tensip ve emirlerinize arz ederim."

 

Kanaltürk'ü kim yaktı?

Şu sıralarda Maliye Bakanlığı'nca denetime tâbi tutulunca Tuncay Özkan'ın "Benim değil arkadaşlarımın" dediği Kanaltürk'ün uğra­dığı bu muamele, elbette şaşırtıcı. Uygulama­nın gerekçesi, Ekim 2006 tarihli bir başka an-dıçta açıklanıyor. Kanaltürk'ün gerçekte kime ait olduğu bilgisi de cabası:

"Kanaltürk: Gazeteci Sevimcan Kaval (Doğ­rusu Kerimcan Kamal olacak- Nokta), Havva Uslu'nun sahipliğinde görünen ancak Tuncay Özkan'ın gizli sahipliğinde yayın yapan bir ha­ber kanalıdır. Kanalın yayın akışında Cüneyt Arcayürek ve Tuncay Özkan tarafından sunu­lan 'Politika Durağı' (...) öne çıkmaktadır.

 

Özellikle Politika Durağı adlı programın 17 Ey­lül 2005,18 Kasım 2005 ve 04 Kasım 2006 ta­rihli yayınları işlem yapılmak üzere Adli Mü­şavirliğe gönderilmiş olup Adli Müşavirlikçe yapılan inceleme neticesinde yapılan ağır eleştirilerin suç teşkil etmediği sonucuna va­rılmıştır.

 

"Şişli Cumhuriyet Başsavcılığı, Kanaltürk te­levizyonunda 16 Nisan 2006'da yayınlanan Politika Durağı adlı programda eski Genelkur­may Başkanı Hilmi Özkök'ün bir demecini yo­rumlayan Cüneyt Arcayürek ve Tuncay Özkan ile program müdürü Adnan Bulut hakkında Türk askerini aşağıladıkları gerekçesiyle dava açmıştır."



NOKTA
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve kizilcahamamhaber.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.