Kızılcahamam kodluyor projesi hizmete giriyor

KIZILCAHAMAM KODLUYOR

Kızılcahamam Kodlama, Robotik ve Hobi Atölyeleri Projesi hayata geçiyor. İlçemiz Halk Eğitim Merkezinde oluşturulacak atölyede Kodlama eğitimi verilecek. Bu eğitimden ilçemizde öğrenim gören tüm öğrenciler faydalanabilecek.

Bu projeyle ilgili ön çalışma olarak Kızılcahamam Kaymakamımız Mehmet YILDIZ’ın izni ile İlçe Milli Eğitim Müdürü Veli KARAKUŞ başkanlığında, İbn-i Sina Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni Eyüp AKBULUT ve Orhangazi Ortaokulu İngilizce Öğretmeni Burak YORULMAZ ile;

02.01.2018 Salı günü Müsteşar Yardımcımız Sayın Doç. Dr. Mustafa Hilmi ÇOLAKOĞLU ile görüşülmüş projeye dair görüşleri alınmıştır. Projemize sıcak bakan Müsteşar Yardımcımız kendi referansı ile ODTÜ Kovan Lab. Başkanı Prof.Dr. Erol ŞAHİN, ODTÜ Biltemm Merkez Başkanı Prof.Dr. Erdinç ÇAKIROĞLU, ODTÜ MEMS Merkezi Başkanı Prof. Dr. Tayfun AKIN, TOBB ETÜ Morfoloji Anabilim dalı öğretim görevlisi Doç.Dr. Selçuk TUNALI ile görüşülerek değerli hocalarımızın proje ile ilgili görüşleri alınmıştır.

            05.01.2018 Cuma günü KODLA(MA)NİSA projesini yerinde görmek için Manisa’ya ziyaret gerçekleştirilmiş, Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Bayram IŞIK eşliğinde Şehzadeler, Turgutlu, Salihli ilçelerinde bulunan kodlama atölyeleri incelenmiştir.         

Yapılan bu incelemelerin ardından Kızılcahamam’da KODLAMA ve FABLAB atölyesi kurulumu çalışmaları başlamıştır.

 Bu projeyle;

Zamanının çoğunu bilgisayar oyunu ile geçiren çocukların bu zamanı kendi isteğiyle eğlenerek öğrenmeye ayırmasını sağlamak.Böylece öğrencilerin bilgisayar kullanma alışkanlıkları yeni bir boyut kazandırmak Gelişen teknoloji ile iç içe yaşayan yeni nesil bu teknolojiyi daha iyi anlayabilmesi için onlara kod okuryazarlığı bilincini kazandırmak ve bu çerçevede ilkokuldan başlayarak ortaokul öğrencilerini kodlama okuryazarı haline getirmek Köy, kent, kız ve erkek fark etmeksizin her kesimden sosyoekonomik farklılıklarını ortadan kaldırıp her öğrencinin kodlama yapabileceğinin farkındalığını oluşturmak Sebep-sonuç ilişkisini kurmalarını ve takım halinde çalışma yeteneklerini gelişmesini sağlamak Matematik, fen bilgisi gibi müfredatlar arası disiplinlerle bağlantı kurarak öğrenilen ama gerçek hayatta uygulama imkanı bulunmayan bazı bilgilerin somutlaştırma şansını vererek eğitimlerine katkıda bulunmak Proje kapsamında Kızılcahamam'da bulunan ilkokullardan başlayarak öğrencilere algoritma ve kodlamanın mantığını kavratmak. Scratch, kodu game lab, smallbasic, tinker gibi programları kullanarak özgün projeler üretmelerini sağlamak Eğitimlerde yetenekli öğrencilerin keşfedilip atölyelere yönlendirmek Robotik programlama eğitimleri ile somut ürünler ortaya çıkarmalarına sağlamak Akıl ve zeka oyunları ile stratejik düşünme becerisine sahip bireyler yetiştirmek Saygı, sabır, kazanma kaybetme, paylaşma, iş birliği yapma gibi sosyal yaşam becerilerini deneyimlerini sağlamak Maker ruhuna sahip paylaşımcı bireyler yetiştirmek Her öğrenciye bir hobi kazandırmak Öğrencileri sosyal ve kültürel yönden donatmak Fetem etkinlikleri gerçekleştirmek amaçlanmaktadır.