Ana Sayfa  /  Kızılcahamam  /  Köylerin yapısal durumu tespit edilecek
  • Facebook da Paylaş
Köylerin yapısal durumu tespit edilecek
  • 02-01-2011
  • 10 yorum
  • 5356 okunma
Kızılcahamam Kaymakamlığı tarafından ilçeye bağlı köylerin yapısal durum tespiti için hazırlanan proje Ankara Kalkınma ajansı tarafından kabul edildi.

Kızılcahamam Kaymakamlığı tarafından ilçeye bağlı köylerin yapısal durum tespiti için hazırlanan proje Ankara Kalkınma ajansı tarafından kabul edildi.

Kızılcahamam ilçe milli eğitim müdürlüğü projeler koordinatörlüğü tarafından hazırlanan ve Kaymakamlık tarafından desteklenen Kızılcahamam Köylerinin yapısal durumunun tespiti için hazırlanan proje Ankara Kalkınma ajansına müracaat eden 137 proje içerisinden kabul edilen 17 proje içerisine girdi.

Projenin imza kabulü sonrası Kaymakamlık toplantı salonun da yapılan izleme ve değerlendirme toplantısın da Kızılcahamam kaymakamı Mustafa Çit “104 köy ve 65 köy bağlısı mahallede bulunan binaların yapısal analizlerinin yapılarak bölgenin kırsal kalkınmasına katkı sağlamaktır” dedi. Çit konuşmasına şöyle devam etti Ankara Kalkınma ajansı tarafından kabul edilen projenin genel amacı, Kızılcahamam ilçesine bağlı 104 köy ve 65 köy bağlısı mahallede bulunan binaların yapısal analizlerinin yapılmasıdır. Proje kapsamında yapılacak inceleme ve araştırmalar sonucunda köy ve bağlılarının bina yapım özellikleri ortaya konulacaktır. şöyle ki; betonarme bina, yığma tuğla bina, kerpiç bina, kagir bina ve taş yığma bina gibi özellikler ortaya çıkarılacaktır. Ayrıca köylülerin geçim kaynağı olan ahır, ağıl ve samanlık gibi binaların yapısı analiz edilerek durumları tespit edilecektir. Çıkan sonuçlar yapı denetimi konusunda uzman kişiler tarafından analize tabi tutulacak, deprem, yangın ve sel gibi felaketler göz önünde tutularak yeni bir bina profili çizilecektir.“kırsal alanda yapılaşma” özelliklerinin ortaya konulması bakımından Türkiye’de örnek bir çalışma olacağı düşünülmektedir, proje kapsamında araştırma yapılan bütün köylerin fotoğrafları da çekilerek güzel bir albüm oluşacak. Projenin hedef grubunu Kızılcahamam’a bağlı 104 adet köy ve 65 adet köy bağlısı mahalle oluşturmaktadır. Köylerde kaliteli, sağlıklı, sıhhî ve köy yaşantısına uygun binaların yapılması köylerde yaşanılabilir bir ortam oluşturacaktır. Bu da köylerin kalkınmasına bir ivme kazandırarak Topyekûn kalkınmanın ve gelişmenin yolunu açacaktır” dedi.

Etiketler : Köylerin - yapısal - durumu - tespit - edilecek -
YORUMLAR
  • Veysel BAYRAM   07-02-2011 00:42

    Sizlerin vebalini taşıdığım 2004 – 2009 döneminde elimizdeki mevcut, idari/hukuki/siyasi/sosyal/ikili, üçlü imkânlarla ilçemize getirebileceğimiz hizmetleri ve yatırımları, bu yatırımlar ile Kızılcahamam’ımızın ve Kızılcahamam’da yaşayan tüm insanların yaşam şartlarını iyileştirebileceğimizi, yaşam standartlarını yükseltebileceğimizi, Belediye meclisi üyelerinin sorumluluğunda sevk ve idare edilen Belediyemizin (kamunun) ayni ve nakdi mal varlığı (Kızılcahamamlıların öz sermayesi/malı) üzerinden, bile, bile yapılan nitelikli hortumlaşma ve nemalaşmaların başta. İdari/hukuki/siyasi/sosyal/ikili, üçlü ilişkilerimiz ve üçlü olmanın gücü vb imkânlarımız ile incelenmelerini/durdurulmalarını ve kamu lehine dönüştürülmelerini, öncelikle Belediye meclisimizde, Mülki Amirliklerimizde, İçişleri Bakanlığımızda, ilçe ve il teşkilatlarımız nezdinde yazılı önergelerimle/dilekçelerimle/belgelerimle talep ettim. Sürekli gündemde tuttum. Ama İdari ve siyasi gücümün 1/12 ile ve dokunmayın benim/bizim Âdemimize mantığı ile sınırlandırılması gerekçesi ile başarılı olamadım. Duyarlılığınıza ve saygınlığınıza teşekkür ederim, Saygılarımla. NOT; İmar ücreti hortumlaşması/namlılaşması vurgunlarının sorgulanması isteklerimin Dönem Bel.Bşk. Adem ÖZBEKLER ve isteği ile engellenmesi üzerine, budefa imar ücreti karşılığı arsa mahsuplaşmasındaki hortumlaşmaları/nemalaşmaların incelenmesi ile ilgili talebim üzerine ve İmar Kom.raporu üzerine istenilen müfettiş Kızılcahamam gelmeden incelemeyi Ankara’da bitirdi ve her iki açık adresimin de bilinmesine rağmen müfettiş tebligatı bana Polis marifeti ile yapıldı. Bu usul rakibimin gücünü gösterme taktiğidir. Görüldüğü gibi Haklınızı savunma girişimlerimde yalnız bırakılma yöntemi ile güçsüz bırakılmama, muhataplarımın sınırsız güçleri karşısında yinede sizler adına onurlu mücadelemi sürdürdüm. Şimdide gerçekleri sizlerle paylaşarak sürdürüyorum. Alnım açık ve tüm çalışmalar/çalışmalarım yazılı ve arşivlerdedir. Kimseye karşı verilemeyecek bir hesabım/cevabım yoktur. Sanırım bu açıklama Adım ile kamufle olan Odunumcularada bir cevap olur.

  • VEYSEL    05-02-2011 20:40

    ben Adem başkan başarılı demedim ki sana, zaten başarılı olsaydı bu halk ona bir dönem daha imkan verirdi. sen onun icraatları üzerinden kendine prim yüklemeye çalışıyorsun. ben de sana diyorum ki o yapmadı madem SENNE YAPTIN ,YADA SEN NEDEN YAPMADIN?beş yıl iktidardaydın. istesen iç işlerinin müfettişlerini belediyeye yığardın,bunu yapabilirdin , yapmadın. madem güçlü olmanız lazımdı bunu başarmak için ne yaptın,yardımcı mı oldun yoksa başarısz olsun diye karşısında mı durdun. kalemini biilerne kiraladın,ağzn başkasının ağzıyla konuştun, bi yerlerden bilgi belge aldn başka yerlerde yyınlayıp aklısıra başarısız göstermeye çalıştın. AFERİN başardn, sayende Adem bey i yıktınız.mutlumusun? unutma gelen gideni aratırmış, senin benim torunlarımızın geleceği ipotek altına alınıyor, bundan da mutlumusun. bunda seninde ve balin var, hiiç kıvırtma. senin görüşlerini açıklamanı saygıyla karşılarım, ama lütfen yalan,yanlış, saptırmalı olmasın,milleti yanlış yönlendirmeden yaz,klavye kahramanı olmak için uğraşma,sen yine ağabey olarak klmanı bir kez daha tavsiye ediyorum hemşehrim. zorlama .lütfen zorlama. soracak çok soru çıkar cevaplaymazsın yazık olur.

  • veysel   05-02-2011 20:20

    önce benim sana sorduklarıma cevap verebilseydin bu sorularını cevaplardım. ama yine de cevaplayım. önce şunu bil ki ben Adem beyin avukatı değilim, ilçemizde yaşayan sade bir vatandaşım.benim senden istdiğim şuydu : onu bunu karalayıp durdun, sen ne yaptın onu bi anlat ,yoksa ben alatırım demiştim. bu halkın gözünde ağabey olrak kal demiştim . sen ne yaptın ? soruya soru ile karşılık verdin. Adem B

  • Veysel BAYRAM   05-02-2011 01:45

    Sizden ve sizin gibi düşünenlerden, Öncelikle AK Parti hükümetleri ile (üçlü olmanın gücü vb. ile) el ele 5 yıl hizmet veren bir belediye başkanının ikinci dönem tekrar aday olduğu halde seçimi neden kayıp ettiğinin bir özeleştirisini rica ediyorum. Sonrasında da Âdem Başkanın olumsuzlukları ile ilgili yorumlarıma tepki göstererek Ülkemizin AK Partimizin ve Kızılcahamamlıların genel menfaati yerine, Âdem Başkanı koruyanları anladığımı, Ama bu yorumuma muhalifliğinizi anlayamadığımı! Ülkemizin İlçemizin yönetimine, yönetenlerin çalışmalarına, kişilerin grupların demokrasi ve yasamlar çerçevesinde görüşleri/eylemleri ile katkı sunmalarını bir istişare bir demokratik hak ve özgürlük olarak gördüğümü, Rahatsız olanlara rağmen! doğruları ve doğrululuğuna/gerekliliğine inandığım istişareye/belgelere dayalı kişisel görüşlerimi kamuoyu ve ilgililer ile paylaşma hürriyetime olan saygımdan dolayı ve korunaklı kişi (özel ilgi alanına hiç karışmadım/karışmamda) siyasetten elini çekene kadarda yazmaya devam ediyorum ve edeceğim (İnşaallah) saygılarımla

  • EMEKLİ   03-02-2011 18:24

    binalardan bahsediyorsunuz adam eski binası yıkmış yeni bina yapmış bir senedir uğraşıyor elektrik abonesi olmaya bir allah kulu çıkıpta muhatabı benim aboneliğini yaptırıyım diyemiyor yine laf kalabalığı

  • veysel    02-02-2011 22:14

    bırak hemşerim laf kalabalığı yapıp durma. varsa bi icraatin koy ortaya yoksa sus otur oturduğun yerde. şunu yapın bunu yapın temennisiyle gündemi meşgul etme.sen ne yaptın beş yıllık devri iktadarında? muhaefet olmaktan başka ne yaptın? iktitarda muhalefet, muhalefette muhalefet, bırak hemşerim artık bu işleri. bu millet senin başkanını Adem Bey'i yemedi,yedirmedi,satmadı-sattırmadı,kimseye haksızlık etmedi diye biliyor. seni ? herşeye muhalefet diye biliyor. ozaman adama demezlermi bu temenilerini niye ozaman yapmadın diye. ben o zaman yalnız kaldım deme ,yalnızda kalsan doğru bildiğin yoldan niye yürümedin? niye istifa etmek gibi bir erdem gösteremedin? göstermezdin çünkü oturum parası alıyordun. daha sayyım mı? sen iyisimi AĞABEY olarak kal.

  • alperen   02-02-2011 20:04

    Başbakanımız sayın RECEP TAYYİP ERDOĞAN döneminde köylere çok hizmet sunulmuştur ve halen yapılmaktedır belki ak parti ilçe başkanı zayıf olabilir bir takım sorunlar bundan ötürü kaynaklanıyordur.. ilçe başkanı sefa YILDIRIM gerçekten çok iyi bir insan ama siyaset adamı değil siyaseti yapamaz..

  • Genç Delikanlı   02-02-2011 16:48

    Sevgili amcacığım, teklifleriniz çok güzel ama adama sormazlar mı? siz bunları yapacak yerlerde oturduğunuz zaman dediklerinizi neden yapmadınız? ikincisi bu bir hükümet icraatı değildir.

  • selami   02-02-2011 11:26

    Ankara Kalkınma Ajansının, kuruluş gayesi ve hizmet vereceği alanlar kendi Internet sitesinde belirtilmiştir. Bu amaçlar doğrultusunda Sivil Toplum Kuruluşları ve diğer ilgili birimlerden makul projeleri karşılığı kendilerine ödenek tahsis edileceği beyan edilmiştir. İlçemizde Kalkınma Ajansının yukarıdaki haberde belirtildiği üzere; 104 köy ve 65 mahallesindeki meskenlerin betonarme, yığma tuğla, kerpiç ve kargir binalar ile ahır ve samanlık gibi binaların uzman personel tarafından yerinde incelenmesi ve rapor haline getirilmesinden bahsedilmektedir. İlçemiz ve bölgemizde bulunan köylerdeki ev, samanlık ve ahırların durumu ve konumu cümle alem tarafından bilmektedir. Bu nasıl bir pojedir, bunu savunan ve methiye sunan zihniyet nasıl bir zihniyettir, doğrusu anlaşılır gibi değil. Kalkınma Ajansına ciddi anlamda üretime yönelik proje sunun ilçe halkı bulunmasına rağmen, böyle hiçbir getirisi ve neye ve kime hizmet vermesi düşünülen ve adına da proje denilen şeyin amacı nedir, bence bunu aklı selim her insan anlayabilir. Halbuki getirisi olan Jeopark Projesine katkıda bulunan ve içinde bilim adamlarının da bulunduğu bir proje var iken, dahası ilçe turizmine katkıda bulunacak daha daha birçok ve elle tutulur şekilde projelendirilen işler var iken, böyle amaçsız bir proje bütçesi samimi söylemek gerekirse; göstermelik ve halkın gözüne hoş gelen dostlar alışverişte görsün hesabı böyle bir iş için halkın cebinden çıkan paraların savrulmasından başka bir şey değildir. İşin garip tarafı hükümet ve temsilcilerinin halka sunduğu her şeyi doğruymuş gibi algılayan ve algılanmasına vesile olan zihniyeti kınamak isterim. En basitinden grup köyyolu asfalt yapımında köy halkı yol yapılmasında inanılmaz derece memnun olmaktadır. Ancak yol yapımında işi ihale ile firmalara teslim eden kurum, her ne hikmetse işin kontrolünü de aynı firmaya vermektedir. Sonuçta vatandaşlar bunları bilmediğinden yolumuz yapıldı diye doğal olarak sevinmektedir. Peki bu kaymağı hiç sorgulayan varmıdır sizce, maalesef yok. İşte bunları bilmeden de şak şak yapan şakşakçılar için bunları beyan etme zorunluluğu hissettim. Not: Yayınlamaz iseniz vebal altında kalırsınız. Lütfen !!!

  • Veysel BAYRAM   02-02-2011 01:55

    Sayın Kaymakamım ve tüm ilgililer, İlçe merkezimiz ve Köylerimiz hiç bir Hükümet döneminde bu kadar hızlı çok ve kaliteli hizmeti bir arada almamıştır. AK Parti Hükümetlerinin ilçe merkezimize ve köylerimize bugüne kadar yaptıklarına ve yapacaklarına teşekkür ederiz. Ama Köylerimizin asıl sorunu verasetli arsa ve tarlalara ev ahır samanlık vb yatırımların yapılamaması, tarla, bağ, bahçe vb. alanların atıl kalmasıdır. Bu sorun aşıldığında ve Kızılcahamam ve köylerinde kolektif çalışma benimsendirilip/sağlanıp Günümüz hükümetinin sunduğu iş kur, KOSGEB, Sosyal Yardımlaşma vakıfları vb. yüzlere kredi imkânları ile, Milli Parkta bulunan Belediye arsalarına termal sağlık/turizm tesisleri. Kirmir boyuna et süt ve yöresel ürünler entegre tesisi yapılarak, bu tesiste üretilen ürünlerin elbirliği ile pazarlanması sağlandığında, ilçemizde ve tüm köylerimizde hayvancılık sektörü ile yan kuruluşları kendiliğinden gelişerek ve Aynı anda şirketleşme veya kooperatifleşme ile üreticinin ürettiğinden ikinci bir kâr sağlaması, aynı işyerinde aile fertlerinin istihdam edilmesi ile bölgesel kalkınmaya daha çok katkı vereceği dilek ve temennisi ile saygılar sunarım

Diğer Haberler
MAKALELER YAZARLAR
GAZETE İLK SAYFALAR
HAVA DURUMU


ANKARA