Ana Sayfa  /  Kızılcahamam  /  Kızılcahamam'ın yanı başında yeni rakipler geliyor
  • Facebook da Paylaş
Kızılcahamam'ın yanı başında yeni rakipler geliyor
  • 10-03-2016
  • 14 yorum
  • 5409 okunma
Kızılcahamam'ın Türkiye'nin Termal Cennetimi olacak, yoksa bu unvanı rakiplerine mi kaptıracak

Türkiye'nin Termal Cenneti Ankara'nın akciğeri Kızılcahamama yeni bir rakip geliyor.

Kazan'ın Ankara girişine "Termal Kent Kazan" yazılı Totem  dikildi. Termal Otel, Kaplıca gibi turizm mekanlarını gösteren, ok işaretleri  ve yönlendirme levhaları ile tamamlanmıştır.İlçemize komşu Kazan ilçesinin Turizm alanında iddialı çalışmaları hızla sürüyor.

Termal Konusunda üç günlük geçmişi olmayan bir ilçenin 40 yıllık termal kent gibi bir izlenim bırakmaya çalışması ve bu alanda ciddi çalışmalar yapması Kızılcahamam'ın yanı başında yeni rakip geliyor söylentilerine neden oluyor.

Kızılcahamam Türkiye ve Ankara'nın termal cenneti olduğu bir dönemde Kazan köyü olarak baktığımız, şimdi nüfusu Elli bini aşarak Kızılcahamamı ikiye katlayan bir koca sanayi şehri haline gelen Kazan hızla ilerlemeye devam ederken, ilçemizin büyük turizm tesislerinden Akasya Termal İflas, Anadolu Termal sorunlu ve Kapalı, Abı Hayat ve Şifa Hayat otellerinin kapalı olması Turizm sektöründe nereye gittiğimizi sorgulamamız, Turizm işletmelerinin neden iflas ve kapanma noktasına geldiklerinin araştırılması bu işletmelerin neden bu duruma düştüğü noktasında Kızılcahamam'ın Turizm geleceği açısından çok önem taşıdığına inanıyoruz.

Kızılcahamam'ın yanı başında ortaya çıkan Kazan, Beypazarı, Çamlıdere, Ayaş ve benzeri ilçeler  rakiplerimiz olarak önemsenmeli ve Turizm alanında meydana gelen eksikliklerimiz ve sorunlarımız çözümlenerek geleceğe daha emin adımlarla gidilmesi sağlanmalı,ilçemizin popülaritesini kaybetmemeli yoksa  yarın çok geç olabilir.

YORUMLAR
  • mustafa   16-03-2016 18:53

    bunuda eklemek istiyorum sn editör eğer ilçemizin paraya ihtiyacı varsa cuma çıkışları köylerimiz için toplanan yardım paralarının yanına bir kutuda küçük şirin ilçemiz için koyalım.. eminim hayır sever müslüman kardeşlerimiz camilere edeceği yardımdan kaçınmadığı gibi ŞİRİN İLÇEMİZ İÇİNDE YARDIMLARINDAN KAÇINMAYACAKTIR...

  • mustafa   16-03-2016 18:50

    ne sıyasetten anlarım ne de yöneticilikten ama ben gelecekte kendım ve akranlarım gibi yetişmekte olan çocuklarımızın, doğacak çocuklarımızın da bizler gibi bu küçük şirin ilçemizde rahat etmelerini huzur bulmalarını isteriz.. KIZILCAHAMAMDA eski huzur yok. keyif veren,huzur veren,şenlikleri olan dışarıdan ilgi odakları olan hiç bir şeyi yok.. festivalden söz etmıyorum.. festival masraf olabilir ilçemizin paraya ihtiyacıda olabilir .. (burda ne eski başkanımızı nede yeni başkanımızı eleştirmiyorum..)festival masraf olsada onun bıle ilçemize katkısı vardı esnaf kazanıyordu,halkımız eğleniyordu,sanatçılar geliyordu ve sanatçılar için ilçe dışı vatandaşlar geliyordu.. festival ilçemizin reklamınıda yapmış oluyordu senede bır gelen vatandaş değişikliklerinde farkına varıyordu ama kızılcahamam her geçen gün yok oluyor beton yığını oluyor artık her köşede bir bina..kent ormanı rezillik içerisinde beledıyede çalışan bir çok işçimiz var güvenlik olupda boşta gezen bir çok vatandaşımız var oraya ailemızle gıtmek ıstesekde gıdemıyoruz cunku ıckıcılerın meskenı olmuş ki gitmek ıstesekde gidilecek adam gıbı bır yolu yok..

  • genç çıtak   12-03-2016 01:21

    bu durumu duyup da asla kızılcahamamı gecemez diyen hemşerilerime gülüyorum. kazanın bir yılı diğer bir yılından çok farklı bir sene içinde müthiş değişimler görüyoruz. kimse çok güvenmesin kazanı seven bi belediye başkanı var orda kazanı düşünen. siz oturup bir düşünün kızılcahamamnı geçen seneki haliyle şimdiki halini. kazanla arasında fark var gelişme açısında. bi yanda gösteriş pesinde olmadan gercekten kazan için çalısan bir belediye anlayışı diğer tarafta kızılcahamam belediye eski başkanı coşkun ünalın yaptıklarına makyaj diyen ve bu makyajın bi tık önüne geçemeyen gecmek için cabalamaya samimiyetten uzak bir yönetim anlayısı.

  • yaşar dursun   11-03-2016 19:27

    kızılcahamamın yeşili yeter kazanın bizim seviyemize gelmesi için yüz seneye ihtiyaçlarrı var soğuksu milli parkı olduğu müddetçe bizi izlemeye devam ederler .... birazdqa esnafımız bilinçlendirilirse sorun yok

  • vatandaşş   11-03-2016 17:00

    benim de unutmadığım geçen sene 30 mart'ta belediye başkanının 1.yıl dönümünde yaptığı konuşma ayrıntıları şöyleydi.''nisan ayında kirmir çayını arıtacağız abb ile sonra tünel projesi vb vb.''2 yıl önce akp ilçe başkanı coşkun ünal'ın yapamadığı projeler için basın toplantısı düzenleyip eleştirmişti bakalım 3 sene sonra neler olacak?(teleferik büyük hamam arıtma tesisi vb.projeler açıklanacak mı?)yanlış anlaşılmasın tuvaletle yolla kaldırımla bu işler olmaz.lütfen muhittin güneyinde makyaj dediği şeyleri yapmasını istiyoruz.

  • hasan düzgün   11-03-2016 10:23

    sayın editör kazan.ın adı kazan köyü idi hepimizin bildigi gibi mahalle aralarında yolu yoktu içmeye suyu yoktu ormanı yoktu şimdi hepsi var çünki orada kazan için kafa yoran lokman ertürk var termal merkezi olurmu olur çünki bir çaba bir emek var çalışıldıktan sonra olur öyle süslü süslü pozlar vermekle bu işler olmaz güzel ilçemde her gün bir tesis kapatılıyor başta termal su yetersiz sebep ilçe ısınmasını turizm e tercih edilmesi vd

  • salih acim   10-03-2016 23:33

    Kazan Belediyesi 2 tesis yaptı. Birincisi yol üzerinde otel veya kültür merkezi diğeri hamam. yol üzerindeki bina bitti defalarca ihaleye çıkıldı satışı yapılamadı bir yıl oldu bina çürümeye başladı belediyeye ek bütçe oluştu. kazanda hamam işlemez termalin cenneti kızılcahamam var iken, bir yıl boyunca belediyeye zarar ettirilecek ve sonra ihale ile kira yoluna geçilecektir. Kızılcahamam Belediye Başkanlığının neler yaptığını her 3 ayda bir çıkan bültenden takip edebilirsiniz. www.kizilcahamam.bel.tr

  • Selçuk   10-03-2016 16:40

    Kızılcahamam'ın en büyük sorunu estetikten uzak yapılaşmasıdır. Yüksek katlı ve biçimsiz binalar, ilçeye gelen turistleri geri itmektedir. Buna ek olarak trafik sorunu ve altyapı hala çözülemedi. Kazan'ın termal anlamda şöhretli ilçe haline geleceğini düşünmüyorum fakat Çamlıdere doğru adımlarla ilerlemektedir. Çünkü sempatik küçük ve beyaz evleri, Seyh Semerkandi külliyesi, yayla ve buna ek olarak olursa termali, daha fazla Kızılcahamm'ı etkileyecektir.

  • abdullah   10-03-2016 11:16

    başımızda bu kadar beceriksiz yöneticiler olduğu sürece bu geri gidiş devam edecektir.ilçe başkanı ,belediye başkanı ve encümenler hemen her konuda bir birleriyle kavgalıyken haliyle hiçbir adım atılamaz.yaşar yıldırımla büyüyen turizm sektörü şuan adeta başsız kalan belediye yada başsız demeyelim herkesin başkan olduğu bu dönemde dahada kötüye gideceği açık...

  • muhtar ç.   10-03-2016 10:35

    ayrıca belediyenin kendi kaplıcasının kapalı olması ve valilik termal tesislerinin kapalı olması içler acısı halimizi gösteriyor

  • kızılcahamamlı    10-03-2016 09:13

    Bazı arkadaşlar bunu görmeli.Her hafta açılış yapan bol bol foto çektiren arkadaşlar.

  • abdullah elbasan   10-03-2016 08:51

    Bizim başkan sayesinde kazan bizi termal turizmde geçer.Adamın bir iş yaptığı yok ki.Yaptığı tek şey güneş gözlüklerini takıp dolannmak.

  • çıtak   10-03-2016 07:11

    sayın editör yukarıdaki tavsiyeleriniz çok güzel. ama bu işi yapacak kimimiz var? mazotu hırsızlara çaldıranlar, doğallıktan uzak bolca yapmacık resim çektirenler, kendisinden önce yapılan işlere "makyaj" diyerek küçük gören; ama o yapılan güzel işlerin daha üst bir şeklini getiremeyenler mi yapacak? hadi canım gülmek istemiyorum.

  • Vatandas   10-03-2016 01:07

    Yani basimizdaki ilce senin 40 yillik Corak Pazarini(et pazarini) elinden almis , Termalini mi almayacak !!! Uyu kizilcahamam uyu daha bu gidisle nelerin elinden alinir ruhun bile duymaz!!! Yakinda soda fabrikasini da kurar Kazan bakalim o zaman bizim mehur soda da gider elimizden !! Yani Basimizdaki ilce bunlari yaparken biz hamam kapatiriz biz otel kapatiriz oooo bakalim sirada neler var kapatilacak !!! Kazan Boyle cabalarken acaba Bizim Belediye Baskani , Yegeni olan Danismani ve Murat Altinisik menejeri napiyo merak edilir dogrusu !!

Diğer Haberler
MAKALELER YAZARLAR
GAZETE İLK SAYFALAR
HAVA DURUMU


ANKARA