Ana Sayfa  /  Kızılcahamam  /  Kızılcahamam ceza evi yeniden açılıyor
  • Facebook da Paylaş
Kızılcahamam ceza evi yeniden açılıyor
  • 30-09-2009
  • 11 yorum
  • 6144 okunma
Ceza evlerinin dolmasının ardından Kızılcahamam'da bulunan ve önceki yıllarda kapatılan Ceza evi yeniden açılıyor. Kızılcahamam’da bulunan ve geçtiğimiz yıllarda kapatılıp içindeki mahkûmları

Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürü Nizamettin Kalaman, cezaevlerinde 1 Haziran itibarıyla yaklaşık 112 bin hükümlü ve tutuklu olduğunu söyledi: “Kurumlarda doluluk had safhada, taştık. Hedefimiz cezaevine hiç kimsenin gelmemesini sağlamak”

Türkiye’deki cezaevleri, tarihinin en yüksek doluluk oranına ulaştı. Adalet Bakanlığı Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürü Nizamettin Kalaman’ın verdiği bilgiye göre şu anda yurt genelindeki cezaevlerinde yaklaşık 112 bin kişi yatıyor.

 

Kızılcahamam Ceza evi Açılıyor


Ceza evlerinin dolmasının ardından Kızılcahamam'da bulunan ve önceki yıllarda kapatılan Ceza evi yeniden açılıyor. Kızılcahamam’da bulunan ve geçtiğimiz yıllarda kapatılıp içindeki mahkûmları Sincan’a taşınan Ceza ve Tevkif evinin tekrar açılması için tadilata başladığı ifade ediliyor. Kızılcahamamhaberin edindiği bilgiye göre Müdür ve müdür yardımcısı atamasının da yapıldığı Kızılcahamam kapalı ceza evi yapılacak tadilat sonrası 2010 yılı başında tekrar hükümlülere hizmet vermeye başlayacak.

 

Cezaevlerini boşaltacak öneriler

DENETİMLİ SERBESTLİK 5 YILA ÇIKARILABİLİR: “Cezaevlerindeki nüfusu düşürmeye yönelik tedbirlerimiz var. 2 yıl veya daha az süreli hapis cezalarında uygulanan denetimli serbestlik tedbirinin uygulama sınırının 5 yıla çıkarılmasını önerdik. Bu tedbir 15 bin civarında azalma sağlayabilir.”

KONUTTA TUTUKLULUK: “Adli kontrol tedbirinin tutukluluk süresi konutta geçirilebilir. Her insanın tutuklanması gerekmiyor, evinde de gözaltında tutulabilir.”

AÇIK CEZAEVLERİNE NAKİLLER: “Açık ceza infaz kurumları sayısının artırılmasıyla birlikte açığa ayrılma koşulları kolaylaştırılarak, burada kalan hükümlü sayısı artırılarak hükümlülerin açığa ayrılmasına imkan sağlanabilir. Belki buna bir çok hukukçumuz karşı çıkacak, ama Türkiye’nin yaşadığı işte gerçek 21 bin civarında hükümözlü (hükmen tutuklu) var. Haklarında karar verilmiş, Yargıtay aşamasında dosyaları bekliyor. Bize her gün dilekçeler veriyorlar.”

 



TÜRKİYEDE YILLARA GÖRE CEZAEVİ TUTUKLU SAYILARI

Yıl Cezaevi Nüfusu

1979 - 52.653

1980 (12 Eylül darbesi) 70.172

1981 - 79.786

1982 - 78.201

1983 - 76.258

1984 - 73.064

1985 - 71.230

1986 - 52.150

1987 - 50.799

1988 - 51.670

1989 - 47.104

1990 (Özal affı) 45.606

1991 - 26.851

1992 - 31.482

1993 - 34.805

1994 - 38.931

1995 - 46.091

1996 - 50.883

1997 - 60.606

1998 - 60.391

1999  (Rahşan affı) 68.764

2000 - 49.512

2001 - 55.609

2002 - 59.429

2003 - 64.296

2004 (Yeni TCK) 57.930

2005 - 55.870

2006 - 70.277

2007 - 90.837

2008 - 103.235

2009  -111.924

Etiketler : Kızılcahamam - ceza - evi - yeniden - açılıyor -
YORUMLAR
  • pokemon   16-10-2009 20:24

    ana yazık olmus askerlere laa!!baya nöbet yeri cıkar şimdi

  • ankaralı   04-10-2009 12:17

    Kızılcahamam cezaevinin kapanması ilceye yıllık 2,500 tl gelir getirecekti yorum yapanlar bunu farkındamı aaçaba

  • yolcu   03-10-2009 19:55

    Ne yazık ki Kızılcahamam'da pek çok yer gibi eski Kızılcahamam değil.Tinerci-baliciler geziyor ortalıkta ve hiç kimse de bir şey yapamıyor. Keşke cezaevinin yanına bir yer yapsalar devlette tinerlerini balilerini verse bizde hep birlikte kurtulsak.

  • Veysel BAYRAM   03-10-2009 00:59

    Sayın Kardeşim. *************************************************************************************** belgin 02-10-2009, 14:24:44 Veysel bayram beye... Sayın veysel bey iyisiniz hoşsunuzda ama yeter artık, inanın artık kabak tadı verdi bu yorumlarınız.Yorumları okurken sizin uzun yorumlarınızı görünce midem kalkıyor.Lütfen bu özel ve çok uzun yorumlarınızı buralarda harcamayın bir gazeteyle anlaşın yazar olun, ek gelir işte ne güzel.Encümenliktende iyidir.Saygılar (editöre: bu yorumumu lütfen makaslamayın) *************************************************************************************** Kabak bir “Cennet damıdır” bu tadı verebildim ise kendimi bahtiyar sayarım. “Geçmişten ders alınarak tarihin tekerrürünü önlemek için” vebalini taşıdığım 2004 – 2009 belediye siyasi yönetiminin yaptığı yanlışları açık, açık ve açık kimliğimle yazıyorum,. Sizi rahatsız eden gerçekten yorumlarımın uzunluğumu ? Yanlışların kamuoyunun bilgisine sunulmasımı? Ve son söz olarak amacınız 2004 – 2009 döneminde Kızılcahamam’ımızın pek çok kayıplarına sebep olan kadroları korumak ise, bir seçmen olarak bu kadroları Kızılcahamam yönetimine layık görmüyorum. Has bel kader olurya, Mecliste temsil edilen Genel Başkanlar arasında, Adam gibi Adam. Başbakan gibi Başbakan, Genel Başkan Gibi Genel Başkan Saygıdeğer Recep Tayip Erdoğan’a aynı yanlış yaptırılırda yine aday olurlar ise, hangi partiden aday olursa olsun kazanmamaları için elimden geleni yapacağımın bilinmesi, Yorumlarımı hobi için değil bir vakıayı anlatmak için yazıyorum. Tahsilim Ortaokul, tecrübem Kızılcahamam yaşantısı ile sınırlı, Anlatımlarım Kızılcahamam’ımızın dertleri ile ilgili olduğu için biraz uzun anlatabiliyorum. İnanıyorum ki senin ve senin gibi düşünenlerin dışında Kızılcahamam’ımızın derdi ile dertlenen kardeşlerimin uzun yorumumdan bir rahatsızlıkları yoktur. Dileği ile saygılar sunarım 0555 335 85 12

  • ogan   02-10-2009 19:50

    Sayın belgin, Kişiler hakkındaki özel yorumlarınızı ve kişilere yönelik özel düşüncelerinizi böyle bir ortamda paylaşmamalısınız. "yorum ekle" tuşuna basıp herkez istediği uzunlukta ölçülerini sizle bizle paylaşabilir.okumak okumamak kişinin kendi elindedir. Anlayışınız ve affınıza istaneden yazdım. teşekkürler - - - - - - - - - - - -

  • belgin   02-10-2009 14:24

    Sayın veysel bey iyisiniz hoşsunuzda ama yeter artık, inanın artık kabak tadı verdi bu yorumlarınız.Yorumları okurken sizin uzun yorumlarınızı görünce midem kalkıyor.Lütfen bu özel ve çok uzun yorumlarınızı buralarda harcamayın bir gazeteyle anlaşın yazar olun, ek gelir işte ne güzel.Encümenliktende iyidir.Saygılar (editöre: bu yorumumu lütfen makaslamayın)

  • Hukukcu   02-10-2009 00:39

    Herkes insanları kanunlara uydurur biz kanunlarımızı insanlara uyduruyoruz. Rezilliğe bekar mısın. Cezaevleri doldu diye bir dizi yeni kanunlar. Sonuç ne olacak peki? Daha da artan mahkum sayısı.Hapishaneden çıkmak bu kadar basit olduktan sonra...

  • Veysel BAYRAM   01-10-2009 22:24

    Kızılcahamam Ceza evinin kapanmasından sonra binanın kullanımı ile ilgili, kizilcahamamhaber.com sitesinde yayınlanan haberi bilgilerinize sunduktan sonra, Hükümet olunca iş yaptırmasında kolay oluyor 20.01.2007 Kızılcahamam cezaevinin anakaraya taşınması sonucunda boşalan cezaevi yerine ilçede bulunan jandarmanın taşınması gündemde orman işletmesinde bulunan orman bakanlığına ait yerede bir üniversite veya okul yapımı için çalışmalar devam ediyor. Hükümet Kızılcahamam da olunca anakarada şu bakanlıktan bu bakanlığa gitme diye bir dertte olmuyor hepsini bir araya toplayıp sorunu anlatmak çözüme kavuşturmak için bakanlardan söz almak kâfi. Bugünde bu oldu. asyada kuliste toplantıya girmek için gelen bakanlar İlçe Başkanı Belediye Başkanı İl genel Meclis Başkanı ve İlçe kaymakamı ile beraber Koordineli bir çalışma içerisine e içişleri bakanı, adalet bakanı ve orman bakanının bir arada bulunca dört koldan sorunu dile getirdiler ve çözüme ulaşmak ta zor olmadı sözünü aldılar bundan sonraki iş burada aldıkları sözün takipçiliğini yapmak onuda başarırlarsa Kızılcahamam için büyük bir kazanç ve yatırım olacak Bu haber toplam 171 defa okunmuştur Bu habere 1 yorum yapılmıştır Hastane ve cezaevi ve için söylenmiş bir ata sökümümüzü hatırlatmakta yarar var. “Allah (cc) ne düşürsün nede eksik etsin” Yinede atıl kalıp yıkılmaya yüz tutmuş bir milli servetin bu şekilde de olsa aktif hale getirilerek harabeye dönmesinin önlenmesi kararına teşekkür ederim. Bilindiği gibi Sayın Kaymakamımızın önderliğinde ilçe merkezinde bulunan jandarma komutanlığının boş olan cezaevine naklinin sözü alındı. Belediyemiz altında bulanan ve bedaş’ın mülkiyetinde bulanan Bedaş bürosu ile, Belediyenin mülkü olup Bedaş arıza şantiye binası olarak bedaş’a tahsisli binanın becayiş usulü değişimi sözü de aynı şekilde alınmıştı. Yani alınan sözler belediye başkanımızca takip edilse idi, bugün belediyemizin altındaki 500 – 1000 M2 kapalı alan Belediyemizin mülkü olmuş, aynı çalışma kapsamında olan halk kütüphanesi alanı da belediyemiz kullanımına açılmış olacaktı. Fidanlık bahçesi belediye arsası olmuş, Orman Müdürlüğü istenirse Orman işletme serpmelerinin yatırıma açabileceğini söylemişti. Yani takip edilse idi, Fidanlık bahçesi – orman işletmesi serpmeleri ve kirmir çayı vadisi turizme, Turizm otelcilik ile birlikte yüksek okula da açılmış olacaktı. (Saygıdeğer hemşerimiz Salih BEZCİ bu sözcüde vermiş idi) 2004 – 2009 yılları arasında yukarıda arz ettiğim hususların. Üçlü olmanın gücünün. Bu gücü ayağımıza getiren ASYA – PATALYA vb. işletmelerin. Pek çok özel ve tüzel kişilikler ile Weilburg kardeş şehir imkânlarının sunduğu hizmet ve yatırımların hayata geçirilememesinin tek sorumlusu, yatırım sunacak kurum ve kuruluşlara özel ve tüzel kişilere bir ceket ilikleme zahmetine katlanarak ricada bulunmayan Zamanın Belediye başkanı ile zamanın belediye başkanın kontrolünden çıkamayan meclis üyeleri ile ilçe teşkilatlarının tamamıdır. (burada muhalefet ilçe teşkilatı ile meclis üyeleri, yanlışları destekleme ince siyaseti ile iktidarı yıpratarak iktidar olmuşlardır) Gerçeklerin kamu oyu tarafından bilinmesinin, Kızılcahamam’da şeffaflığın başlangıcı olacağı, gelecek mahalli idareler seçimlerinde aday olacakların daha bilinçli tespitine imkan sağlayacağı ve sonunda kazanının Kızılcahamam olacağı inancı ile saygılar sunarım.

  • ilhami   01-10-2009 12:54

    hadi hayırlısı bakalım açılsında memleketimizde görev yapma imkanı doğsun.

  • metin   01-10-2009 09:35

    imralı da yatan canıyi oraya getirmek gerek. çöpün azında kokarca cezaevi tam ona layık.

  • berrin baloglu   30-09-2009 20:03

    ilcemizi ceza evionin yeniden alcilmasi hem iyi hemde kötü nüfusun % kaci cezaevine düsüyor istatistikler belli affff yarabbi..........................................................

Diğer Haberler
MAKALELER YAZARLAR
GAZETE İLK SAYFALAR
HAVA DURUMU


ANKARA

ANKET

YENİ HUKÜMETİ HANGİ PARTİLER KURMALI

Tüm Anketleri Görmek ve Oy Kullanmak İçin Tıklayın