Ana Sayfa  /  Kızılcahamam  /  II.Şiir olimpiyatlarında Bilge Doğan 1.oldu
  • Facebook da Paylaş
II.Şiir olimpiyatlarında Bilge Doğan 1.oldu
  • 08-05-2010
  • 46 yorum
  • 5851 okunma
Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğünün bu yıl ikincisini düzenlediği ilköğretim ve ortaöğretim öğrencileri arasında yapılan şiir olipiyatlarında Çağatay ilköğretim okulu öğrencisi Bilge Doğan birinci oldu

Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğünün bu yıl ikincisini düzenlediği ilköğretim ve ortaöğretim öğrencileri arasında yapılan ve 4 Mayıs 2010 Salı günü Altındağ Necip Fazıl Kısakürek Kültür Merkezinde İlköğretim Okullarından 25 İlçe birincisinin katılımıyla gerçekleştirilen Ankara II. Şiir Olimpiyatında İlçemiz Çağatay İlköğretim Okulu 2. sınıf Öğrencisi Bilge DOĞAN, Ceyhun Atıf KANSU’nun  “Dünyanın Bütün Çiçekleri” adlı şiiri sunumuyla ilçemizi başarıyla temsil ederek 1. oldu.

Ödül Töreni 12 Mayıs 2010 Çarşamba günü yapılacak olup Birinciliği elde eden öğrencimiz Bilge DOĞAN’a Törende “5 Cumhuriyet Altını” ve “1 Video Kamera” takdim edilecek.

Öğrencimizi kutlar, başarılarının devamını diler, emeği geçen tüm yönetici ve öğretmenlerimize de teşekkür ediyoruz.

 

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum
Bütün çiçeklerini getirin buraya,
Öğrencilerimi getirin, getirin buraya,
Kaya diplerinde açmış çiğdemlere benzer
Bütün köy çocuklarını getirin buraya,
Son bir ders vereceğim onlara,
Son şarkımı söyleyeceğim,
Getirin, getirin...ve sonra öleceğim.

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum,
Kir ve dağ çiçeklerini istiyorum,
Kaderleri bana benzeyen,
Yalnızlıkta açarlar, kimse bilmez onları
Geniş ovalarda kaybolur kokuları...
Yurdumun sevgili ve adsız çiçekleri
Hepinizi, hepinizi istiyorum, gelin görün beni,
Toprağı nasıl örterseniz öylece örtün beni.

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum,
Afyon ovasında açan haşhaş çiçeklerini
Bacımın suladığı fesleğenleri,
Koy çiçeklerinin hepsini, hepsini,
Avluların pembe entarili hatmisini,
Çoban yastığını, peygamber çiçeğini de unutmayın,
Aman Isparta güllerini de unutmayın
Hepsini, hepsini bir anda koklamak istiyorum.
Getirin, dünyanın bütün çiçeklerini istiyorum.

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum,
Ben köy öğretmeniyim, bir bahçıvanım,
Ben bir bahçe suluyordum, gönlümden,
Kimse bilmez, kimse anlamaz dilimden,
Ne güller fışkırır çilelerimden,
Kandır, hayattır, emektir benim güllerim,
Korkmadım, korkmuyorum ölümden,
Siz çiçek getirin yalnız, çiçek getirin.

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum,
Baharda Polatlı kırlarında açan,
Güz geldi mi Kop dağına göçen,
Yörükler yaylasında Toroslarda eğleşen,
Muş ovasından, Ağrı eteğinden,
Gücenmesin bütün yurt bahçelerinden
Çiçek getirin, çiçek getirin, örtün beni,
Eğin türkülerinin içine gömün beni.

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum,
En güzellerini saymadım çiçeklerin,
Çocukları, öğrencileri istiyorum.
Yalnız ve çileli hayatimin çiçeklerini,
Köy okullarında açan, gizli ve sessiz,
O bakımsız, ama kokusu essiz çiçek.
Kimse bilmeyecek, seni beni kimse bilmeyecek,
Seni beni yalnızlık örtecek, yalnızlık örtecek.

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum,
Ben mezarsız yaşamayı diliyorum,
Ölmemek istiyorum, yasamak istiyorum,
Yetiştirdiğim bahçe yarıda kalmasın,
Tarumar olmasın istiyorum, perişan olmasın,
Beni bilse bilse çiçekler bilir, dostlarım,
Niçin yaşadığımı ben onlara söyledim,
Çiçeklerde açar benim gizli arzularım.

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum,
Okulun duvarı çöktü altında kaldım,
Ama ben dünya üstündeyim, toprakta,
Yaz kış bir şey söyleyen toprakta,
Çile çektim, yalnız kaldım, ama yasadım,
Yurdumun çiçeklenmesi için daima yaşadım,
Bilir bunu bahçeler, kayalar, köyler bilir.
Simdi sustum, örtün beni, yatırın buraya,

Dünyanın bütün çiçeklerini getirin buraya.

 

                                      Ceyhun Atıf KANSU

 

 

 

 

 

 

YORUMLAR
  • vatandaş   02-06-2010 14:33

    bu kızımızı dinlemek kısmet olmadı inşallah bize bu olanağı verirler...

  • ilayda   17-05-2010 16:53

    tatlım çok güzel.

  • tuğba   17-05-2010 14:31

    tebrikler.....

  • berrin baloglu   17-05-2010 13:37

    Bilge deki cevheri gördügü icin. bravo haci sana sen bir dahisin Bilge ye basiarilar. selamlar

  • geçen yıl   15-05-2010 08:13

    geçen yıl 1.şiir olimpiyatları kızılcahamam elemeleri gerek basın tarafından gerekse protokol tarafından ilgi gösterilmişti.bu yıl sessiz sedasız kimsenin katılmadığı bir eleme yapıldı .küçücük kız ama ankarada sesini öyle bir duyurduki ne diyelim bravo sana minik bilge seni kocaman öpüyorum..en güzel cevabı verdin

  • elif   14-05-2010 11:49

    şiiri dinleme olasılığını bize verirseniz çok mutlu oluruz çok merak ediyoruz

  • ailem   14-05-2010 09:01

    amcacım yengecim ve sevgili kuzenim çok teşekkürler sizi çok seviyorum...

  • Mustafa-Birgül DOĞAN   13-05-2010 21:37

    Bilgecigim ailemizin olduğu kadar kızılcahamamında gururu oldun.Umarım hayatın boyunca zirvede olursun ve çok daha büyük işlerin altına imzanı atarsın.Allah nazardan saklasın.

  • Salih DOĞAN   13-05-2010 21:12

    başarının devam etmesini isterim bilge.Tebrrriiikllleer

  • CoqSevDiq 6/C'DeN   13-05-2010 13:29

    Bilge bize bu 1. liği getirdiğin için çok saol okula indiğimizde her yere bağıra bağıra Çağatay 1. oldu die baırdık çok güzel Şiir sölüosun sn büyünce şirr okuyanlara ne deniosa ondan ol BB XD

  • hülya   12-05-2010 22:44

    seni kutluyorum geleceğin edebiyatcısı....

  • ANKARA BİRİNCİSİ KIZILCAHAMAM İNCİSİ ÇAĞATAYIN BİLGESİ   12-05-2010 22:33

    seni kutlarım bilge başarılarının devamını dilerim

  • yağmur   12-05-2010 22:04

    gururluyuz sevgilerle

  • yağmur   12-05-2010 21:06

    tebrikler sevgilerimle

  • YUSUF DEMİRCAN   12-05-2010 17:56

    Tatlı fıstık içim BİLGE, Canı gönülden tebrik ediyorum.Gözlüklerini eline al,,SENİ AİLECEK ÖPÜYORUZ. yusuf amca diye birisi.

  • tolga    12-05-2010 13:17

    Başta Minik kızımızı ardından Öğretmeni Halis hocayı tebrik ediyorum. ve kızımızın ilerki yaşantısındada başarılar diliyorum. Helal olsun ona ve onu yetiştiren öğretmenlerine...

  • bilge   12-05-2010 06:58

    kanki her zaman yanımda olmanı bilmek güzel desteklerin için teşekkür ederim...

  • Ahmet Türk   11-05-2010 22:52

    Mini minnacık Bilge'nin bu başarısı hepimizi gururllandırdı. Mümkün olsa da videosunu izlesek sesini yorumunu dinlesek. Ayrıca geçen sene Türkçe Olimpiyatları için gelen misafirlerimizin ilçe stadyumunda halkımıza sundukları gösteride Anadolu Lisemizdeki bir kızımız harika bir şiir okumuştu. Aynı imkan Bilge'ye de verilirse tüm ilçe halkımız kızımızı canlı olarak dinleme imkanı bulur.

  • şirin şey   11-05-2010 16:28

    senin o minicik ellerini ısırırım..ağzına yüreğine sağlık...

  • Üçbaş köyü derneği yönetimi   11-05-2010 16:18

    Kızımızı tebrik eder bundan sonraki eğitim hayatında nice nice başarılara imza atmasını Yüce Mevladan temenni ederiz.Allah Nazardan esirgesin sevgilerimizle............

  • Burcu ERKAYA   11-05-2010 15:12

    Bilgeciğim senden bekleneni en güzel bir şekilde gerçekleştirdin.Başarılarının devamını dilerim canım.

  • İLAYDA   11-05-2010 15:08

    Seninle gurur duyuyorum canım kankam.Bir ömür boyu başarılarının devamını dilerim.

  • BİLGYE TEŞEKKÜRLER    11-05-2010 08:31

    BİLGYE TEŞEKKÜRLER Bilge seni tekrardan kutluyorum. Seni izlemeye gelen sınıfta okuyorum ben . ilkinde herkez senin yaşın küçük olduğundan kazanamıyacağını düşünüyordu am sen o kadar hisli okudunki gerçekten beklenenden daha büyük bir performans göstererek okulumuzu birinciliğe ulaştırdın. herkes hala nasıl o kadar hisli okuduğunu merak ediyor.(BEN ATATÜRK HEYKELİNİN ETRAFINDA SENİNLE OYNAYAN KIZLARDAN BİRİYİM) Bilge seni tekrardan kutluyorum. Seni izlemeye gelen sınıfta okuyorum ben . ilkinde herkez senin yaşın küçük olduğundan kazanamıyacağını düşünüyordu am sen o kadar hisli okudunki gerçekten beklenenden daha büyük bir performans göstererek okulumuzu birinciliğe ulaştırdın. herkes hala nasıl o kadar hisli okuduğunu merak ediyor.(BEN ATATÜRK HEYKELİNİN ETRAFINDA SENİNLE OYNAYAN KIZLARDAN BİRİYİM)

  • berrin baloglu   10-05-2010 17:55

    siir insn vücudundaki KAN gibidir. insanlar siiri artik unutmak üzere. katilan herkesi kutlarim

  • veysel atasever   10-05-2010 17:41

    tebrikler arkadaşım çok güzel okudun

  • ZELİHA ERCANNN   10-05-2010 15:51

    tebrik ederim canım seni zaten birinci belliydi.başarıların devamını dilerim.inşallah daha iyi yerlere gelirsin

  • ya ya şa şa    10-05-2010 15:07

    en büyük bilge başka büyük yok......

  • hacı ünal   10-05-2010 14:52

    Bilge kızımızın başarılarının devamını dilerim. daha güzel yerlere gelcekğine inanıyorum.

  • bilgecik   10-05-2010 13:52

    aferin sana işte bu.. ben senin baracağını tam beş yaşındayken anlamıştım..

  • hakan gokmen   10-05-2010 01:54

    ALLAH nazardan saklasın.tebrıkler bılge.basarılarının devamını beklıyoruz:)

  • helal sana   09-05-2010 23:02

    sen küçücük boyunla çok büyük şeyler başarmışsın Allah seni nazarlardan korusun.

  • yücel gökmen   09-05-2010 21:59

    canım bilgem seninle ne kadar gurur duysam az yolun açık olsun başarılarının devamını dilerim...

  • HASAN YALÇIN   09-05-2010 19:48

    Allah Dan Dilerim Ki Hayatın Başarılarla Başladı Sonuna Kadar Mutlu Ve Başarılı Olursun Allah Yolunu Açık Etsin

  • yüksel gökmen   09-05-2010 19:42

    canım yigenim senin ile gurur duyyorum başarılarının devamını diliyorum .

  • bilge    09-05-2010 17:17

    hacer abla sana ve yüreği öğrenci sevgisyle dolu olan saygı değer öğretmenlerimize itafen okudum beğendiysen ne mutlu bana :)

  • AHSEN GÖKMEN   09-05-2010 16:40

    bilgecim seni tebrik ediyorum ve başarılarının devam etmesini diliyorum bitanem

  • MUSTAFA ÇALIŞKAN   09-05-2010 16:25

    Bilge kızımızın başarılarının dewamını diliyoruz tebrik ederiz.bilgenin ileriki okul hayatında başarılar dileriz:!

  • hacı ünal   09-05-2010 16:22

    Bilge umarım sen daha iyi yerlere gelcen. Sendeki cevheri görmüştüm. Yarışmalar mutlaka katılmalı demiştim. Bşarılarının devamını beklerim.

  • hacer   09-05-2010 14:54

    tatlım okuduğun şiir çok güzel gerçekten çok etkilendim. gurur duyduk hepimiz senle inşallah bu başarıların devam eder ilerde seni çok güzel yerlerde görürüz...

  • minik kankam   09-05-2010 13:51

    bilgecim seni ne kadar tebrik etsem az! seninle en çok gurur duyanlardan biri benim! geleceğin doktoru senden daha yüksek başarılar bekliyorum=)=)

  • kuzen   09-05-2010 12:27

    canım tebrikler...

  • çağataylı   09-05-2010 08:52

    helal sana bıcırık

  • Kızılcahamamlı   09-05-2010 08:44

    Bu kadar uzun şiiri ezberleyip hemde Kızılcahamamı temsil edip birinci olan küçük kızı gönülden kutluyorum.Bir kızılcahamamlı olarak çok gurur duyduk..Başarılarının devamı diliyoruz..

  • yılmaz gökmen   08-05-2010 23:28

    yiğenim seninle ne kadar gurur duysam azdır.

  • Sonay YETER/ 6-C'den.   08-05-2010 23:14

    Yapılan şiir yarışmasında birinci olan ve okulumuza bu güzel birincilik derecesini kazandıran arkadaşımızı kutluyorum,başarılarının devamını dilerim.işte benim okulum bu.bizi yetiştiren öğretmenlerimizide çok seviyorum ve onlara teşekkür ediyorum.sevgi ve saygılarımla.

  • Fikret SİVRİKAYA   08-05-2010 23:10

    Bilge kızımızın başarılarının dewamını diliyoruz tebrik ederiz yolun açık olsun.. İnş. ilerde daha iyi yerlerde görürüz.

Diğer Haberler
MAKALELER YAZARLAR
GAZETE İLK SAYFALAR
HAVA DURUMU


ANKARA

ANKET

YENİ HUKÜMETİ HANGİ PARTİLER KURMALI

Tüm Anketleri Görmek ve Oy Kullanmak İçin Tıklayın