Ana Sayfa  /  Kızılcahamam  /  Can kurtaran Helikopter kabus oluyor../..Video
  • Facebook da Paylaş
Can kurtaran Helikopter kabus oluyor../..Video
  • 04-12-2012
  • 16 yorum
  • 5483 okunma
Son yıllarda sağlık alanında atılan dev adımlar ve köklü reformlalar, bundan beş on yıl önce insanımızın hayal bile edemediği bazı olayları sıradan hale getirdi. Eskiden filimlerde görür haberlerde okuduğumuzda diğer ülkelerin vatandaşlarına ne kadar değer verdiğini düşünür kendi kendimize kızardık

Son yıllarda sağlık alanında atılan dev adımlar ve köklü reformlalar, bundan beş on yıl önce insanımızın hayal bile edemediği bazı olayları sıradan hale getirdi. Eskiden filimlerde görür haberlerde okuduğumuzda diğer ülkelerin vatandaşlarına ne kadar değer verdiğini düşünür kendi kendimize kızardık.

Bunlardan biride acil durumlarda kullanılan Ambülâns Helikopterler sıradan bir ambülâns çağırır gibi doktorun uygun görmesi durumunda yirmi dakikada vatandaş ayrımı yapılmaksızın gelip can kurtarıyor.

Yalnız her gelişlerinde iniş ve kalkışları problem oluyor Helikopter iniş alanı olarak Okullar bölgesinde bulunan toprak sahanın uygun görülmesi ve buraya inişine müsaade edilmesi dolayısı ile bir kişinin canını kurtarmaya gelen bu helikopter birçok kişinin kâbusu haline geldi. Zeminin toprak olması dolayısı ile iniş ve kalkışlarda yerde ne kadar kum çakıl toz varsa hemen yanı başında bulunan Anadolu Lisesi, İmam Hatip Lisesi, Akyüzler Kuran Kursu, Yabanabat Camii ve civardaki Apartmanların en ücra köşesine kadar sahadan kaldırdığı bu tozları savuruyor.

Helikopter yere indikten sonra ambülâns 10 dakika tozun gitmesini bekliyor. Durumdan rahatsız olan bölge sakinleri ilçe kaymakamımızdan helikopter inişi için çim saha veya başka tozmayacak uygun bir alan göstermesini istiyor

YORUMLAR
  • Halil İbrahim   21-04-2012 22:13

    Öncelikle bilinmeliki sizin ve özellikle Kızılcahamamlılar için söylediğiniz sözün üstüne söz söylemek bana değil hiç bir Kızılcahamamlaya yakışmaz, Ama ambulans helikopteri vatandaş değil, acil hastayıı önce 112 doktorları ikinci kez hastane doktorları, hastanede acilleşen hastayı hastane doktorları muayane ettikten sonra gerekli görürlerse ambulaüns helikopteri çağırıyorlar. Kızılcahamam kadar VATAN ve MİLLİ SERVET severliğinizede teşekkür eder ELLERİNDEN ÖPERİM.

  • derviş özer    20-04-2012 17:32

    ben kara havacılardan bir arkadaşla konuştum banaikinci yorumumdaki bilgileri verdi ben helikopter konusunda uzman değilim sizin verdiğiniz bilgiler içinde teşekkürler. zaten ben şimdi kullanılan helikopterin sarsıntısı olmadığını hava helikopterin deki arkadaşlarımdan öğrendim zaman hesaplamalarım onların bilgileri dahilindedir. ve bu arkadaşlarım yurt dışındaki hava helikopterleri ile de ilişki içindeler ve nasıl kullanıldıkları hakkında bilgi sahibiler. benim ne kastediğim bir çok kişi tarafından anlaşıldı. sizinde anladığınızı daha doğrusu ben ne için yazdığımı size doğru bir şekilde anlattığımı zannediyorum. umarım bir kişi bile bunu anlar ve boşu boşuna bir ayak kırığı bir karın ağrısı için saati 5000 euroya helikopteri kullandırmazlar. buda bana yeterli olur . kızlcahamam halkına sevgi ve saygılarımla.

  • derviş özer    20-04-2012 16:21

    halil bey tartışmayı zannedersem sarsıntı olayına çektik. ben sizin gibi pilot bir arkadaştan öğrendim herhalde beni yanıltmışlar. ama benim yazdıklarımla o kadar ilgilenmenize sevindim ama olayın sarsıntı olmadığını eger sarsıntı da zarar görecek hastalar taşınırsa 100.000euro da olsa taşınsın hasta saglığı önemlidir. ama sizinde okuduğunuz gibi sürat bakımından kısa mesafe de helikopterin gelip gitmesi daha uzun sürede ve çokçok pahalı eger bunu kastediyorsanız tabiki taşınsın eger bacağı kırılan birisi taşınıyorsa tabiki taşınsın kolu kırılan biri taşınmak isteniyorsa taşınsın ankara da kalp amıliyatı olan bir adam 10 gün sonra çok büyük birinin yakını olarak adanaya helikopterle tasınıyorsa taşınsın. ama maliyet hesaplansın.sayın Halil bey lütfen sizde tıbbı bilğilerini gözden geçirin ve hangi hastanın sarsıntı gerekmediğine beraber kara verelim. ayrıca daha önceki notumda da belirtmiştim hava ambulansı üzerine yapılan ve türkiyede bunun kullanılması üzerine yapılan gazete çalışması zannedersem 2 ay içinde tamamlanacak ve yayınlanacak. halil bey tartışmamıza katıldığınız için teşekkürlerama ben tekrardan belitiyorum kaçtane sarsıntı gerektirmeyen hasta nakladildi. ve saati kaça nakledildi. kısa mesafeler için helikopter ambulan ucuz mu pahalı mı diyeceksiniz ki hasta sağlığı para ile ölçülmez. zaten bende yukarda bunu söyledim gerekli hastalar tabiki taşınsın ama gereksiz olankar için bu devletin parasına yazık

  • halil ibrahim   20-04-2012 12:36

    Derviş bey helikopter motorlu kara ambulansından daha sarsıntılı değildir. Bence siz helikopterler hakkındaki bilgilerinizi tazeleyiniz. Konya 3. ana j. pilotu

  • derviş özer    19-04-2012 18:28

    sayın sağlıkçı arkadaş hiç helikopterle seyahat ettiniz mi? helikopter süratlidir ama sarsıntılıdır. özellikle iki motorlu olanlarda sarsıntı kara ambulansından fazladır. askeri helikopterlerde çok çok fazladır. 4 motorlu ambulanslarda sarsıntı azdır. sağlıkçı arkadaş açık isimle yazsa da kaç sarsıntı gerektirmeyen hasta naklettiklerini ve tanılarının ne olduklarını bizde öğrensek. isim istemiyorum tabiki sayın sağlıkcı bey diyeceksiniz hemen her zaman olduğu gibi hasta mahrumiyeti. evet onu istemiyorum kaç hasta hanği tanıyla gitti. boyun kırığı varmıydı. yoksa trafik kazası sonrası bel kırığı tabiki bazı hastaların boyun kırığı gibi bel kırığı gibi hastaların sarsılmamaları gerekiyor.ona dikkat çekerim . bu ay içinde helikopterle giden hastaların tanıları ve kaç kişi gittiği önemli. zannedersem 6 ayda iki tane ambulans alınırdı giden boşuna paraya. şunu belirtmek istiyorum eğer gerekirse 100.000 euro da olsa gelsin ama eger gerekirse .ama yazıktır bu devletin parasına shov yapmak için harcamayın.

  • Sağlıkcı   18-04-2012 23:05

    Sayın Derviş Bey, Ambulans helikopter zamanla yarışmak için değil, götürdüğü hastanın sarsılmasını önlemek için getiriliyor. Bu güzel hizmetin sürdürülmesi için acilen bir pist istiyoruz.

  • doğrucu   16-04-2012 20:00

    yorum yazan arkadaşlar araştırmadan bilmeden birilerini suçlamayalım çim saha ile belediyenin hiç bir bağlantısı yok orası kaymakamlığa bağlı helikopterin indiği yer yani toprak saha belediyeye bağlı yazarken dikkatli olup kimseyi rencide etmeden şunu diyebilirdik ilçemiz artık kabuk değiştirdi çağ atladı kesinlikle bu ilçeye bir helikopter pisti gerekiyor ha bu ilçenin kaymakamıda belediye başkanıda insan sağlığının her şeyden daha önemli olduğunun bilincinde bunuda göz önüne alalım teşekkürler

  • Bilal   16-04-2012 10:23

    Belediye o helikopteri indirecek bir yer yapamıyor ama her yere ülkücü parkı yapmayı biliyor??

  • Refakatçi   15-04-2012 22:19

    Şunu peşinen kabul edelim ki, dünün zayıf ve koalisyon hükümetleri zamanında saatte 70 km hızı geçmeyen fort ambulanslara mahkum olan Türk hastaları, bugünün tek başına muktedir bir iktidarın gücü ile Ambulans helikoptere uçaklara gemilere vs. vs. kavuşmanın mutluluğunu yaşıyor ve Kıymetini biliyor. Ambulans helikopterin Kızılcahamam Belediyesi tarafından çim sahaya indirilmemesi, Kızılcahamam Belediye Başkanı için bir Türk hastasının canının futbol etkinliğinden değersiz olduğunu gösteriyor. Ambulans helikopterin mutlaka çim sahaya indirilmesi sağlanmalı, sağlanamaz ise, şıh çayırı bu işin çözümü olabilir.

  • Zühtü   15-04-2012 11:32

    Kardeşim demek ki uygun yer yok da o yüzden ora seçildi.Koskoca kızılcahamam derken neresi koskoca ? heryer dağ tepe taş toprak.? Bi zahmet kırk yılda bi kez 1 saat toz yiyin. Sanki bana pariste yaşıyo ya. Kızılcahamamın hangi köyündensin? Kirmir çayına da girmişsindir sen küçükken...... neymiş rahatsız oluyomuş. Adam ölüyo orda sen rahatsız ol.

  • bymin06   14-04-2012 21:35

    acınacak halimize gülesim geliyor . hizmet aygımıza geliyor ..düne kadar ambulans bulamazken ´şimdi helikopter ambulans geliyor .... duyarlı olalım... bugün bana yarın sana misali .... ALLAH kimseye kazayı belayı acıyı vermesin sizlerda toz yemekten kurtulun.

  • derviş özer    14-04-2012 13:26

    şimdi hesap yapalım, eger helikopter ambulans istersek yapılacak işleri ve zamanı hesaplıyalım. birnci olarak ilk önce helikopter isteme porosedurüne uyacağız. ki en az en hızlı şekilşde bize10 ile 15 dk.helikopter havalanacak ve kızılcahamama 20 25 dk gelecek.kızılcahamamda hazır bekleyen ambulanstan hasta helikoptere nakledilecek5-10 dakika helikopterin hastaneye yakın biry ere inmesi 20 dk.ve ambuklansa hasta aktarımı 10 dk ambulansla hastaneye nakil eger trafik varsa 15 -20 dk eger yoksa 5 dk toplam olarak baktığımız zaman en az 70 en çok 100 dakikada hasyta hastaneye varır. şimdi bizim varoş mustafa veya aliyi veya diğer şoförlerin çağrıldığı zamanki zamanı hesaplıyalım hastanın ambulansa konması 5-10 dak ankaraya hastaneye varış 40 ile 50 dakika yani toplamda akrada bir hasteneye varış. 50 ile 60 dakika. hasta hastanede peki kara ambulansının maliyeti ne 50 lira peki helikopter ambulansın maliyeti ne? bir saat 5000 euro yani en az 10000 lira . şimdi maliyeti düşünelim aradaki farkı görelim hani daha kısa bir sürede gidilecekse tamam ama kara ambulansı 100 dakıkalık(100-150 km mesasfelerde) mesafelerde daha karlı ve helikopter amnbulanstan daha avantajlı ve her şeyiyle karlı. ancak çok acil vakalarda zaman kazanmak için ve bu zamanda ancak ankaranın 200 km uzagındaki mesafeler için ğeçerli olabilir. yani kısaca kızılcahamamdan ankaraya helikopterle hasta aktarmak akıllı bir iş değildir. kara ambulansı daha akıllıca dır. bu gibi akılsız ve mantıksız yapılan işler yüzünden bugün saglıkta açık vermekteyiz ve bunu bize ilaç ve muayene parası olarak bindiriyorlar.Yani bizim işimiz arap ve yağ hesabına benziyor. ama yağımız yok ve olan yağıda özel helikopter şirketlerine yediriyorlar.

  • burkay   12-04-2012 19:11

    Sanırım haberi sizlerde yanlış yorumluyorsunuz, helikopter inecek alan olmasa ve böyle bir yere inse tamam amenna kabul o tozun iki katını çekelim ama koskoca Kızılcahamam'da yer mi kalmadı buraya iniyor helikopter, bu sadece etraftakiler için değil helikoptere binecek hasta içinde riskli çünkü bekliyor orada toz gitmeden helikoptere binemiyor. Çim sahaya insin veya beton bir zemine insin, bu helikopterler sahaya zarar verecek bir helikopter değil, Haberi farklı yorumlamayalım lütfen, toz olmayan bir yer bulunsun saygılar

  • vatandaş   12-04-2012 18:41

    Emrah beye katılılıyorum amma kibar hassas bir millet olduk.Toprak tozundan adam ölmez meraklanmayın topraktan geldik topraga döneceğiz unutmayın.

  • vatandaş   12-04-2012 18:40

    Emrah beye katılılıyorum amma kibar hassas bir millet olduk.Toprak tozundan adam ölmez meraklanmayın topraktan geldik topraga döneceğiz unutmayın.

  • Emrah DURSUN   12-04-2012 11:58

    Helikopter için pist güzel birşey ama Allah o acıyı kimseye vermesin büyük konuşmayalım o vatandaşın hayatı kurtulsunda biz 1 saatte toza dumana razıyız. Görende hergün inip kalkıyor sanıyor o sahaya helikopterin. Dünyanın anası ağlıyor yanıbaşımızda suriye halkı paramparça oldu tüm dünya sessiz kalıyor bizim vatandaşımız 10dklık toza dayanamıyor yazık valla yazık...

Diğer Haberler
MAKALELER YAZARLAR
GAZETE İLK SAYFALAR
HAVA DURUMU


ANKARA

ANKET

YENİ HUKÜMETİ HANGİ PARTİLER KURMALI

Tüm Anketleri Görmek ve Oy Kullanmak İçin Tıklayın